Как автомобилите Omoda & Jaecoo, които вече са налични и у нас, превземат Европа

18 Декември, 2025 14:40 8 559 16

  • omoda-
  • jaecoo-
  • европа-
  • българия

Китайските брандове отпразнуваха ударния си старт на Стария континент с бляскаво събитие в Будапеща, докато статистиката отчита 50 000 продадени автомобила само за 16 месеца

Как автомобилите Omoda & Jaecoo, които вече са налични и у нас, превземат Европа - 1

Будапеща, Унгария. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Будапеща винаги е била мост между Изтока и Запада, но този декември градът се превърна в сцена на една от най-бързите експанзии в автомобилния свят. Екипът ни бе на мястото на събитието в унгарската столица по покана на Omoda & Jaecoo, за да видим отблизо как марките, които доскоро бяха просто екзотични имена, вече диктуват темпото на европейския пазар. С над 30 автомобила обиколихме празничните улици на Будапеща, а равносметката на гала вечерята беше красноречива: 300 дилърства в 9 държави и амбиция за пълно покритие на Европа до края на 2026 година.

Как автомобилите Omoda & Jaecoo, които вече са налични и у нас, превземат Европа

Черешката на тортата беше предпремиерата на новата OMODA 5 SHS-H – хибрид, който според Артьом Попков от дизайнерския екип на Chery Europe, олицетворява новия визуален език на марката. И от този най-нов модел, но и от останалите в гамата на двеге марки е ни направи впечатление колко далеч са стигнали тези производители по отношение на материалите и самата сглобка. Но по-важното е какво се крие под капака и в стратегията на компанията майка Chery, която вече е 233-та в класацията Fortune Global 500 с приходи от близо 60 милиарда долара.

Как автомобилите Omoda & Jaecoo, които вече са налични и у нас, превземат Европа

Едно от ценните неща, по време на събитието е, че успяхме разберем за бъдещите намерения на марката, лично от Дейвид Шен, вицепрезидент на Chery International за Европа, който не спести истината за трудностите на нашия пазар. Ето най-интересното, което той сподели с медиите:

Как автомобилите Omoda & Jaecoo, които вече са налични и у нас, превземат Европа

За разликите между пазарите: „Европа има най-строгите изисквания за безопасност и киберсигурност в света. Клиентите тук са зрели и очакват не просто иновации, а дългосрочна надеждност и сервиз. Китай е движен от скоростта, докато Европа изисква дълбока локализация.“

Как автомобилите Omoda & Jaecoo, които вече са налични и у нас, превземат Европа

За най-голямото предизвикателство: „Това е изграждането на доверие. Европейският купувач е рационален. Нашата стратегия е да слушаме обратната връзка на клиентите постоянно и да правим промени в моделите си спрямо техните навици.“

Как автомобилите Omoda & Jaecoo, които вече са налични и у нас, превземат Европа

За избора на задвижване: „Предлагаме различни решения за различни сценарии. За дълги разстояния е JAECOO J7 SHS-P (PHEV) с пробег до 1200 км. За града е OMODA 5 SHS-H (HEV), която се усеща като електромобил, но изминава 1000 км с един резервоар.“

Как автомобилите Omoda & Jaecoo, които вече са налични и у нас, превземат Европа

За местното производство и цените: „Активно оценяваме възможността за завод в Европа. Вече имаме R&D център в Барселона и работим с лидери като Bosch и BorgWarner. Колкото до цените – не искаме да сме най-евтините, а да предлагаме най-добрата стойност и технология.“

Как автомобилите Omoda & Jaecoo, които вече са налични и у нас, превземат Европа

Напускайки Будапеща, си даваме сметка, че Omoda & Jaecoo вече не са „новите играчи“. Те са реална алтернатива, която залага на прагматизъм и сериозна инженерна адаптация към европейските вкусове. С 5 милиона изнесени автомобила зад гърба си, Chery очевидно знае как се печелят територии. А както вече знаете, автомобилите са налични на родния пазар, атрактивни са, както визуално, така и ценово, но как ще се представят на родна земя - предстои да разберем. Очаквайте и подробни тест ревюта на моделите, които се продават у нас.


Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    15 13 Отговор
    Ми изглеждат супер, стават все по-качествени и с ниски цени естествено, че ще превземат Европата. А VW-тата отиват на кино. Напоследък дори не чувам новини за нови модели от VW. Определено тези Омода ми харесват на "първо четене". Чакам ревютата на Радо.

    Коментиран от #2, #14

  • 2 честен ционист

    11 7 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    Ще изглежда супер, когато Шиши ви раздава купоните за споделено седмично пътуване.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Хъмм

    7 8 Отговор
    Няма ли дизелче под капака, нещо някак си ми се струва - пари хвърляни на вятъра...
  • 5 Трътлю

    5 4 Отговор
    В БГ жа ги купуват след двайсетина години, когато им е изтекла гаранцията от 1млн км.
    Защото българина е ТАРИКАТ
  • 6 epsso

    1 0 Отговор
    Всичко много добре, ама в крайна сметка някой разбра ли за каква цена става въпрос?

    Коментиран от #13

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Гост

    12 3 Отговор
    Значи, гледам им ценовата листа, и това джиджаното от втората снимка е 70 000 лева, 4х4, ол инклузив, уж. Добрее, може. После, отварям ценовата листа на Сузуки Витара, и разбирам че 4х4 варианта с автомат е бая по евтин. Бре, викам си, тия японци бая са го закъсали... Викам си, чакай да видя Тойота. Въй, Рав 4 е 82 000 лева, хмммм.
    Чакай да видя Корола Крос, ми и тя колкото Равката. Хммм, чакай Мазда CX 5, я, ама то имало 4х4 с добрия стар атмосферен 2,5 литров двигател за само 77 000 левчета. Въй, не е зле. И какво излиза, че великите китайци, превземат Европа, ама аз не мога да разбера с какво, или пък как? Ако направя една проста сметка, като реша да взема "обикновенна" Мазда CX5 за 77 000 левчета, излиза, за за 5 години лизинг ще трябва да платя грубо сметнато по 120 лева месечно повече от китаеца. Ако реша за взема класиката RAV4 , то месечно ще се "набутам" с 200 левчета, грубо пресметнато. Е, някой може ли да обясни, как аджеба, нормален човек решил да даде 70 000 лева за китаец, дори и на лизинг, НЕ БИ избрал маалко по скъпия вариант на Мазда или Тойота? Сузуки, даже не го броя, ще ви останат пари и за гориво за няколко години.... Абе, ама вие сериозно ли ще си купите това.... нещо за 70 000 лева???

    Коментиран от #9, #12

  • 9 Трътлю

    4 4 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Ами ела в Европа да видиш че я превземат. От новите само Тойота са повече от тях. Ама на ли по-лесно да гуглиш ...

    Коментиран от #16

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 ООрана държава

    1 0 Отговор
    Напълни се с китайски легени хавали фалафели....
  • 12 ои8уйхътгрф

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Гледал бил, сравнявал бил, смятал бил... И като си бръкнеш у джоба там НЯМА НИКОЙ... И си оставаш с гледането...

    А в същото време хората които МОГАТ ДА СИ КУПЯТ НОВА КОЛА за съответната сума за няколко дни обикалят дилърите на изброените от теб японци и правят по един тест драйв, после отиват да пробват китайчето и рязко установяват, че японеца е изостанал с 15г. и единственото което им е останало е едната табелка щото вече и надеждността им куца и имат купища проблеми...

    И накрая 70% от купувачите НЕ си купуват японец- една част си купуват китаец, а повечето не си купуват нищо и си остават с текущият автомобил щото японеца за тези пари не ги кефи, а за китаец още ги е страх да си купят... Навремето така беше и с корейските коли, преди това и с японските- сега е ред на китайските...

    Коментиран от #15

  • 13 Име

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "epsso":

    Цените за БГ са в прикачения материал, под този. Излязоха преди двайсетина дни и факти писаха за тях. За мен цените предвид качеството са си ок
  • 14 ХЗсзспзс

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    Това с ниските цени на китайските коли е като Снежният Човек Йети и Чудовището от Лох Нес - всички са чували за тях, но никой още не ги е виждал.
  • 15 ХДКхкдхкд

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "ои8уйхътгрф":

    Мите, и ти също не си от тези дето като бръгнат в джоба намират нещо повече от дупка към крачола.
  • 16 таксиджия 🚖

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Трътлю":

    А коя марка визираш - Джаеко, Омода или Чери!? Не става ясно от статията.